11 Nisan 2010

ETLI SARMA ,NOHUTLU PIRINC PILAVI ,ET SOTTE ,ISPANAK YEMEGIve PATETES PÜRESIi

ETLI SARMA malzeme
  • 500 gr kıyma
  • 2,5 Su bardak pirinç
  • 3 Yemek kaşıgı sıvıyag
  • 1 Yemek kaşık salça
  • 3 dis sarimsak
  • 4 yemek kasik nar eksisi
  • 1 yemek kasik biber salcasi
  • 2 Tane sogan
  • Maydanoz
  • tuz
  • karabiber

HAZIRLANIŞI

  • Yaprakları güzelce yıkayıp haşlıyoruz
  • Pirinçleri ,de yıkayıp süzüyoruz
  • İçine sıvıyag ,ince dogranmış soganı,maydanozu,tuzunu,karabiberini,salçayı ve kıymayı koyup iyicene karıştırıyoruz.
  • Yapraklarımızıtuzu gitsin diye kaynar suda biraz bekletip sudan gecirin.
  • Her yaoraga 2 tatli kasigi harcinizdan koyup sariyoruz
  • Tencereye siralayin düzgünce yerleştiriyoruz.
  • Yaprakların üzerine bir porselen tabak kapatıyoruz.Üzerini1-2 parmak geçecek kadar su koyup orta ateşte pişiriyoruz.
  • Ben yaninda sarimsakli yogurtla servis yaptim

NOHUTLU PIRINC PILAVI

malzeme
  • 2 su bardak pirinc
  • 3 su bardak et suyu
  • 1 su bardak haslanmis nohut
  • 1 tatli kasik tuz
  • 3 yemek kasik tereyag

hazirlanimi

  • pirinci yikayip suyunu süzdürün.
  • Tencereye tereyagi koyup pirinci ekleyin 2-3 dakika kavurun.
  • Üzerine suyunu ve ünceden hasladiginiz nohutu ve tuzunuda ekleyip ocagin altini kisin.
  • Kisik ateste pisirin ocagin altini kapatin.
  • Ben haslanmis et ile servis ettim.
  • Etin suyunu pilavimda kullandim.

ispanak yemegi


malzeme
  • 1 Kilo ıspanak
  • 3 tane sogan
  • 1 Yemek kasık domates salçası
  • 1 yemek kasik biber sakcasi
  • yarim limonun suyu
  • 3 yemek kasik Sıvıyag
  • 2 Diş sarımısak
  • yarim su bardak su
  • Tatlı toz kırmızı biber, pul biber, karabiber, tuz

Hazırlanışı

  • Ispanaklari ayiklayip iyice bol suda yikayin ve ince ince dograyın.
  • Soganlarınızı yemeklik dograyın.
  • Tencereninizi icine yagi kogup soganı kavurun.
  • Soganlar pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Salçayı ilave ederek kavurun.
  • Yıkanmış ve dogranmış ıspanaklarida tencereye katin.
  • Suyunu ve baharatlarini ve limon suyunu katip pisirin.
  • Ben yanina nohutlu pilav ve et kizartmasi ile servis ettim .

    PATETES PÜRESI


Malzemeler

  • 1 kilo patetes kadarkullandim.
  • 4 su bardak süt
  • 1 cay kasik tuz
  • 150 gram rereyag

Yapılışı

  • Patatesleri yıkanıp haşlayin.
  • iyice haslanmis pateteslerin suyunu süzdürün.
  • Sıcakken soyulup blendirdan püre haline getirin ( yada ezin iyicene).
  • Tereyag , süt ve tuz konup ateşte yag eriyinceye kadar karıştırılır.
  • Ben yanina zeytin yagli fasülye ile servis yaptim.


    ET SOTE

malzeme
  • 1 kilo hindi eti
  • 2 tane sogan
  • 1 tane biber
  • 3 yemek kasik salca
  • 2 dis sarimsak
  • ay cicek yagi
  • 1 tatli kaik kimyon,tuz karabiber
  • yarim su bardak su

hazirlanisi

  • Etinizi küp küp dograyin.
  • Tencereye yag katip etinizi ve soganlari dograyip pembelesinceye kadar kavurun.
  • Salcayi katip devam kavurun.
  • Biberini ve sarimsagi dograyin icine katin.
  • Baharatlarinizida ilave edin.
  • Yarim su bardak su katip tencerenin kapagini kapatip orta ateste pisirin.

15 yorum:

emelce yemek dedi ki...

senin menu bayagi kalabalik bugun ellerine saglik

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hepsi birbirinden harika ellerine sağlık Gülcancığım bu saatte fena canım çekti.İzmirden sevgiler.

Adsız dedi ki...

of of gülcan abla her zamanki ibi döktürmüsün, massallah massallah tüh tüh....

Ellerine saglik...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

Hepsi harika gorunuyor...ellerine saglik...sevgiler..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
Hepsi de çok iştah açıcı. Becerikli ve çalışkan arkadaşım ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Ash dedi ki...

Awesome & tempting prep that is.. I love those dumplings kinda prep... Decorated with the lemon wedge... Very tempting it is.... Hugs)))

Ash....
(http://asha-oceanichope.blogspot.com/)

Unknown dedi ki...

Canim benim, bu nasil bir menü böyle, bayildim valla.. Hepsi cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik.... Sevgilerimle öpüyorum...

kalpkurabiye dedi ki...

amaan gülcancım bu ne nefis bir menüü ne kadar dolu ellerine sağlık..

peynir hösmelimi dedi ki...

Gülcancim bu menü ne böyle bayagi kalabalik.Ellerine saglik hepside birbirinden güzel olmus:))
Sevgilerle.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

yok yok maşallah mönüde hepsi birbirinden leziz görünüyor ellerine sağlık canım...sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

AKrnım acıktı gülcanım sen naptın öyle ya....

Ellerine sağlık canım..

nurşen dedi ki...

2010 Blog Ödülleri Yarışmasına katıldım.
1.Aşama : http://2010.blogodulleri.com adresine giriyoruz
2.Aşama : Sayfanın sol tarafında bulunan KAYIT yazan butonu tıklıyoruz.Kayıt aşamalarını 4 adımda tamamlıyoruz,2.adımda vereceğiniz cep telefonu önemli,çünkü cep telefonunuza aktivasyon kodu gelecek ve 3. adımda o aktivasyon kodunu sizden isteyecek.Evet kayıt işlemi bitti.
3.Aşama : Sayfanın üst tarafında bulunan KATEGORİLER butonuna tıklayın,sayfanın altında ÜLKER Pötibör Bisküvi Yemek Blogları kategorisini tıklayın,ve blogum Mutfaktaki Nefis Kokular -http://nursen yemek.blogspot.com sayfanın altında bulunan sayfalara tıklayarak lütfen benim blogumun adını bulun :) ve yanda bulunan oy ver butonuna tıklayın.Evet çok teşekkürler bana oy verdiniz.

Şimdiden çok teşekkür ediyorum efenim.Oy veren parmakların dert görmesin arkadaşım.

saniyesultan dedi ki...

HEPSİ BİRBİRİNDEN GÜZEL HANGİSİNİ ALAYIM...

Şengülce dedi ki...

canım sayfana bir geldim hangisinin tadına bakayım dolmayamı köfteyemi tatlıyamı şaşırdım hepsinide çok severim böşver yedim gitti daayanamadım ellerine sağlık..90 60 90 olan ölcülerim biraz değişti ama bu yemeklere değer he he ...sevgiler...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gülcan,

Harikalar yapmışsın.Tamda öğle vakti midem ezildi.Offf görüntüler müthiş.Ellerine sağlık.

Sevgiler*