20 Kasım 2010

ANANASLI iRMIK TATLISI





malzeme
  • 2 litre süt
  • 14 yemek kasik irmik
  • 16 yemek kasik toz seker
  • 2 tane vanilya sekeri
  • 200 gram kabuksuz cekilmis badem
  • 1 konserve ananas (820 gramlik )
  • 1 su bardak ananasin suyundan
  • 2 yemek kasik nisasta
  • 1 paket ciy kirema
üzerine
  •  hindistan cevizi
  • antep fistigi
  • annanas sin yarisi
hazirlanisi
  • Derin bir tencereye süt ciy kirama tencereye alinir.
  • Ananasin suyundan bir bardak icersine katilir
  • Seker ve vanilya sekeri icersine karistirilir.
  • Nisasta ,irmik icersine karistirilip orta ateste sürekli karistirilir
  • Kivam koyulmaya baslayinca icersine baden kabusuz dise dokunur sekilde cekilip tencereye ilave edilir.
  • Ananas sin yarisini küp dograyip icersine katin .Sürekli karistirinki altina sarmasin
  • Borcamin icersine muhallebinizi dükün.
  • Üzerine kalan ananaslari siralayin aralikli sekilde .
  • Hindistan cevizi ve antep fistiginida serpip sogumaya birakin
  • Hem cok hafif ve nefis bir tatli .
  • Normal tarifinin 2 katini kullandim  ben 3 cü bayram icin hazirladim bu tatlimi isterseniz ölcüleri azaltip kücük bir borcamin icersinede yapabilirsiniz afiyetler olsun.http://tatllar.blogspot.com/  bu tatliyi muhakkak deneyin nefis bir tatli ☻☻

10 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

İrmiği herşekli ile çok severim bu da süper olmuş ellerine sağlık.

Hayatcemresi dedi ki...

Çok değişik bir irmik tatlısı olmuş,elinize sağlık,sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

Harika gozukuyor ellerinize saglik
Sevgiler
Sefa

Banu dedi ki...

canım iyi bayramlar:)) tatlı nefis olmuş ellerine sağlık... sevgilerimle...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLAIK
BU ARADA İRMİK TALISINA YENİ BİR LEZZET KATMIŞSIN DOĞRUSU.ANANASI ÇOK SEVERİM AMA İRMİKLE DENEMEDİM..
SEVGİLER

Unknown dedi ki...

selam Gülcan cığım irmik tatlısını bir tek ananasla denememiştim onuda sayende kafaya taktım çünki ben ananası çok severim irmik tatlısı zaten her zaman başımın tacı:))
ellerine sağlık
sevgiler canım

Özlem dedi ki...

Hiç ananaslısını yememiştim valla, denemek lazım çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık, sevgiler

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyor

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Tarifini yazdim,yarisini yapip mutlaka denicem,tesekkürler,eline saglik canim...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ananaslı yapma fikri iginç canım..denemeli..ellerine sağlık...