6 Şubat 2012

Arap Kurabiyesi



  
malzemeler250 gr tereyağ
  • 3 adet haşlanmış yumurta sarısı
  • 2 paket vanilya
  • 5 yemek kasik pudra sekeri
  • 3 su bardağı un
  • 3 yemek kasik portakal sekerlemesi ince küp dogranmis
üzeri icin malzeme
  • yarım su bardağı pudra şekeri
  • yarım su bardağı kakao
  • yarım su bardağı nesguik
hazirlanisi
  • Yumurtayi haslayin ve sarilarini bir derin kabin icersine alip yumurta sarıları vanilyalar ile birlikte iyice un ufak olana kadar ezilir.
  • Oda sıcaklığındaki tereyağ eklenip bulamaç haline gelene kadar karıştırılır. yavaş yavaş un ,portakal kabugu sekeri ve pudra sekerini ilave edip hamurunuzu yugurun
  • Fındıktan az büyük toplar yapılıp önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 20 dakika pişirilir.
  • Pudra şekeri, nesguik ve kakao derin bir kapta karıştırılıp fırından çıkan sıcak kurabiyeler bu karışıma iyice bulanır.
  • Birbirine deymiyecek şekilde dizilerek soğuması ve içinin çekmesi sağlanır.
  • Bu nefis tarifi bir arkadasimdan aldim ve bizaz degisikliklar yaptim cokda güzel oldu.

12 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

mmm...
mis mis.
ellerine sağlık canım.
nelerrr neler kaçırdım yokluğumda bi göz atayım sayfana:)
özledim sizleri.
muhabbetle..
:)

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

selamlar gülcan hanım tatlılar gülcandan diye diye tatlı krizim tutdu ellerine saglık çok güzel görünüyo arap kurabiyen bir kaçtane aldım gidiyorum

Dely dedi ki...

Que ricas se ven estas galletas, ideales para acompañar el cafecito de las tardes.
Un besín.

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,çayın yanında ne iyi olur..Sevgiler:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

hııııııım
ellerine sağlık
gülcancım
gene çooook
güzeller
:))))

Unknown dedi ki...

En sevdiğim kurabiyelerden. Portakal nasıl yakışmıştır mis gibi.. Maşallah ne kadar güzel tariflerin var canım. Ellerine sağlık..

lezzet sefasi dedi ki...

Gulcan yine dokturmuusn ellerine saglik canim.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok nefis olmuş ellerine sğlık
canım sunumda çok şık
sevgiler:)

made in funda dedi ki...

süper canım.ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Ilk olarak gulcan abla tabagini cok begendim.

Araplara sira gelince cok güzel olmus.
Aldim bi tane

Ellerine saglik

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
nefis görünüyor kurabiyelerin..
sevgiler..