26 Nisan 2012

KAVALA KURABİYESİ



malzemeler
  • 1 paket tereyağ  250 gram (oda sıcaklığında)
  • 1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 2 türk kahvesi fincanı pudra şekeri
  • 1/2 su bardak kavrulmuş  badem (Bademi bir teflon tavada ilk önce kavurun )
  • 1 çay kaşık silme karbonat
  • 1 paket vanilya sekeri
  • aldigi kadar un(3-3,5 su bardak kadar)
üzerine
  • vanilya ile beraber karıştırılmış pudra şekeri
hazirlanisi


  • Kurabiyenin özelliği kullanılan unun öncelikle yağsız olarak pembeleşene dek kavrulması…unu ilk öne kavurup sogumaya birakin.
  • Bademi arkadasim tane tane kullanmis isterseniz file bademde kullana bilirsiniz.
  • Diğer malzemeleri ilave edip güzelce kulak memesi kıvamında yoğuruyoruzhamuru .
  • Seklini istediginiz gibi verin bu kurabiyenin normal sekli ay seklinde olur 
  • Kurabiyelerinizi  yuvarlayip kegit kaplı tepsiye dizip önceden ısıtılmış fırında pembe oluncaya kadar  pişirip sonra sogumaya birakin.
  • Elekle elenmis  bol pudra şekeri ve 2 paket vanilyayi karistirin 
  • Pudra sekerine bulayıp  Afiyetler olsun servise hazir.
  • Bu nefis kurabiyelerini ve mis gibi Türk kahvesini arkadasim inci bizim icin hazirladi.
  • Tatlilardan cevizli Kadayif ve serbetli kakaolu kurabiyede hazirlamis ellerine saglik.

10 yorum:

pastabahçem dedi ki...

farklı ve ilk defa duyduğum bir kurabiye denenmeli mutlaka ellerinize sağlık

seherinörgüleri dedi ki...

ellerine saglik canim,kurabiyenden aldim kahvede iyi gitti yaninda .sevgiler

Annemin Yemekleri dedi ki...

bayılırım bu kurabiyeye... ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Yorumlariniz icin blogumu ziyaret ettiginiz icin hepinize cok tesekkürler .Bu kurabiyeyi arkadasim inci yapti cok güzel bir kurabiye

berrin dedi ki...

gülcan
senin
tatlı tariflerinden denemeler yapıyorum - çok başarılı:))
kavala kurabiyesinide deneyeceğim
ellerine sağlık

mari beika dedi ki...

Ben tarifleri sevdim.Çörekler fantastik.
Iyi olun.

Unknown dedi ki...

Kavala Kurabiyesini çok severim, hiç yapmamıştım. paylaşım için teşekkürler,

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık inci hanımın..
tattım ucundan:)
sevgilerimi bıraktım canım..
öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Bayılırım, kahvenin yanında da harika olur.İnci hanımın ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

bence bademli EDİRNE kurabiyesi yunanlılar herşeyde olduğu gibi bunuda çalmışlar ben ikisinide yedim edirne kurabiyesinin yanında kaval solda sıfır kalır
sibel