5 Ağustos 2012

İRMİK TATLISI

İRMİK TATLISI                  İrmikli Tatlılar



malzemeler
  • 1 litre süt
  • 8 yemek kasik irmik (tepeleme dolu yemek kasik)
  • 1 tatli kasik nisasta
  • 10 yemek kasik toz seker
hazirlanisi
  • Tencereye südü ilave edip seker ,nisasta ve irmikicersine katip iyice bir karistirin .
  • Orta hatesde kaynayincayakadar karistirarak pisirin.
  • Kalibinizi sudan gecirtin icersi islak olsun .
  • Benim kaliplarim kücük oldu icin 2 er yemek kasik kaliblarimin icersine tatlidan kattim .
  • Cam kase veya pasta kalibinda sogumaya birakin sonra dilimleyerek servis yapabilirsiniz.
  • Tatliniz soguyunca borcamminizi ters cevirip servis yapin.
  • Bu yaz günlerinde iftarda cok güzel hafif bir tatli  afiyetler olsun .

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim.Be
reketli iftarlar,sevgiler.

Swotpisces dedi ki...

çok güzeller, hele şekilli harika olmuş... :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Merhaba Gülcancim,nasilsin,uzun zamandir yoktun,bende iki dakika bakayim dedim,malum havalar güzel evlerde durulmuyor,bunlar cok sirin olmuslar,hic aklima gelmezdi bu tür kaliplara dökmek! Fikir icin tesekkürler sana,yanliz bir sorum olacak ,bende hep yaparim irmik tatlisi.8 yemek kasigi irmik yeterlimi gercekten,türk irmigimi kullaniyorsun,esim hep yunalilarinkini aliyor oda cok ince ve ben 14-15 yemek kasigi kullanmak zorunda kaliyorum,ama cok lezzetli oluyor ince olanlar,Almanlarinkinin de hic tadi yok! Bu arada 13 ünde Frankfurt`tan Ankara`ya ucacagiz kismet olursa,sizde tatil bitti galiba,burda ise yeni basladi,sana simdiden hayirli Bayramlar dilerim,Kadir gecende Allah dualarini kabul etsin,sevgiler canim.

pasta köşesi dedi ki...

hem hafif bir tatlı hemde ne şık öle :) ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Merbaba canim ben irmigi türk bakkallarindan aliyorum baktadin bugday irmigi ile yaptim .Ben tarifi baska bir blogda aldim sadece 1 tatli kasik nisasta ilave edtim tarife .Yanliz yemek kasiklari tepeleme dolu yeterli oluyor 8 yemek kasigi .Bizim tatilimiz hala devam ediyor son nun cu haftadayiz .Size güzel tatiller canim.

tuba dedi ki...

gülcan hanım siz nerelerdesiniz?merak ettim vallahi.epeydir yoktunuz.yoklugunuz gerçekten hissedildi.böyle bizi bırakıp gitmeyin olurmu:):):)

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,tam yaz tatlısı:)Selamlar:)

made in funda dedi ki...

tebrikler...görüntü muhteşem.eminim tadı da öyledir...ellerine sağlık..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Gülcan,
Ellerine sağlık, tatlı nefis görünüyor.
Hafif ve sütlü bir tatlı olduğu için bu sıcaklarda yapılabilecek en güzel tatlı olduğunu düşünüyorum.

Unknown dedi ki...

gülcan hanım başarılı ve iştah açıcı,içimizi kemiren,canımızı çektiren başarılı bloğunuzdan dolayı sizi tebrik ediyorum..bri gün misafir olmak nasib olur inşallah... :)ellerinize sağlık..

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ne güzel bir sunum olmuş, ellerinize sağlık :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Sunumuna bayıldım ellerine sağlık canım :)