5 Ağustos 2012

DÜĞÜM POĞAÇA

Düğüm Poğaça




malzemeler
  • 500 ml ILIK süt
  • 3 tane yumurta
  • 6 yemek kasik toz seker
  • 1 tane yas maya (40 gr )
  • 1 tatli kasik tuz
  • 1 su bardak aycicek yag sivi
  • alabildikadar un.
  • üzerine hashas tohumu , susam ve yumurta sarisi
hazirlanisi
  • Hamurumuzu yumusak olmali unu yavas,yavas ilave edere yugurup üzerini kapatip yaklasik 10-15 dakika mayalansin .
  • Hamuru 3 esit parcalara bölün.
  • Tezgahin üzerine 2-3 damla  sivi yag sürün .
  • Hamuru Avuc icinizde yuvarlayarak uzunca orta parmak kalinliginda rulo yapin.
  • Bicakla esit sekilde kesip birer dügüm atip firin tepsisine siralayin.
  • Bu sekil tepsiye siralayin en az yarim saat yayalanmasi daha lazip tepside .
  • Üzerlerine yumurta sarisi ni sürün susam ve hashasida üzerine sepileyip 175 derecede pisirin.
  • Ben önce firini 50 dereceye aciyorum ve pogacalarimi  yaklasik 15 dakika firin icersinde mayalanmasini sagliyorum daha kolay ve güzel oluyor.
  • Sonra 175 dercede üzerleri nar gibi oluncaya kadar pisiriyorum


7 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık. Düğüm poaça çok nefis görünüyor.

bakanı buraya düğümlüyor.Canım çekti doğrusu:)))


sevgiler

Nurşen Aksoy dedi ki...

Gülcancım olsada yesek dedirttirdin..nasıl güzel olmuşlar,ellerine sağlık..sevgiler.

Unknown dedi ki...

Bu poğçalar harıka olmuş ellerıne saglık, bir tabak alsam ne harıka olurdu :)

Hatice Mungan dedi ki...

Pogacalarin cok leziz oldugu fotografindan belli. Harika...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Gülcancım, döktürmüşsün yine düğümleri büklüm büklüm.. Ellerin dert görmesin arkadaşım, hayırlı ramazanlar..

sevimin sayfasi dedi ki...

pofuduk pofuduk...
ellerine saglik canim, hayirli ramazanlar

İhlamurcum dedi ki...

Goruntu gel beni ye diyor,, cokta pratik bir tarif.Ben nedense yaş maya hic beceremiyorum, kuruyla denemek isterim.Elinize saglik.