5 Mart 2013

susamli kurabiye tarifi

susamli kurabiye tarifi




malzemeler

  • 1 su bardak portakal suyu
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 su bardak tere yag erimis
  • 1 su bardak toz seker
  • 1 su bardak susam
  • 3 yemek kasik nisasta
  • yarim kabartma tozu
  • 1 tane yumurta sarisi
  • aldigi kadar un
üzerine 
  • 1 yumurta beyazi 
  • 1 su bardak kadar susam
hazirlanisi
  • Derin bir kabin icersine erimis tereyag ,sivi yag,toz seker ve portakal suyunu katin .
  • 1 tane yumurta sarisini da katip karistirin.
  • Susammi ,nisasta ,kabartma tozu ve unu yavas yavas katip yugurun .
  • Hamurumuz yumusak bir hamur olmali unu birden bosaltmayin azar azr katip yugurun.
  • normal bir kurabiye hamuru bigi olmali.
  • Kücük parcalar kopartip yuvarlayin .
  • Önce yumurtanin beyazina sonra susama batirip tepsinize siralayin kurabiyeleri
  • 1,5 tepsi cikiyor bu tarifden 180 derecede pisirin afiyetler olsun.
  • Bu tarifi bir yunanistanli bir arkadasimdan aldin onlar icersine portakal suyu degil likör veya tatli ickilerden katiyorlar.

13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok eğendim canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık gülcan hanım.nefis görünüyorlar.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Bol susamlı çıtır çıtır..
Nefiss görünüyor canım..
Ellerine sağlık.

guilty kisses dedi ki...

Çok güzel gözüküyor.. Ellerinize sağlık.. :)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Tatlı susamlı tariflere bayılırım, mesela tahinlisine:) Ellerine sağlık Gülcancım..

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

çok güzel görünüyor canım ellerine kollarına sağlık..

ehlikeyfchef dedi ki...

güzel bir tarf tadını hissettim sanki ellerine sağlık.

Marifetane hobi dedi ki...

ellerine sağlık canım benim..

chfashiontrend dedi ki...

merhabalar,her eve lazım bir blog bu!!!!çok sevdim ...hemen takibe aldım:)
sevgiler

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

portakal suyuyla yapmamıştım,genelde portakal kabuğu rendesi koyuyorum kurabiyelerime,birde böyle yapacağım ellerin dert görmesin gülcancım

*Ra dedi ki...

Hangisine bakacağımı şaşırdım :))İştah açıcı tarifler ve fotoğraflar
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Susamı özellikle tatlı tariflerde çok seviyorum Gülcancım, ellerine sağlık canım..