6 Ocak 2015

lahmacun

Lahmacun tarifi

Bu akşam fırında lahmacun yaptim
Malzemeler hamuru için
3 su bardak ilik süt
1 su bardak ılık su
1 tane kuru maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Ìç harçı için malzemeler
600 gram kiyma (( 300 gram koyun kiyma. .300 gram dana kiyma ))
3 tane sivri biber
3 tane kuru soğan
4 tane domates
2 yemek kaşik domates salçası
4 çiye sarımsak
1 demet maydanoz
Yarim çay bardağı sıvı yağ
Tuz, pul biber , karabiber
Hazırlanışı
Derin bir kabın içersine kiyma ve ay çicek yağ ve baharat larimizi katalim
Biberlerin cekirdegini cikartin ve inçe doğrayın
Domatesin kabugunu soyup inçe doğrayın
Sogani da soyup incecik doğrayin
Maydanoz ayiklayip yikadiktan sonra incecik doğrayın
Sarimsaği rendeleyin içersine
Salça yi katip iyiçe kariştirin
Derin bir kabın içersine su , süt , kuru maya, tuz ve toz şeker ekleyin . Unumuzu yavaş yavaş içersine ekliyoruz ve yoğuruyoruz hamurumuzu elimize yapişmayam yumuşak bir hamur yoğuralım
Hamuru önceden yoğuralım üzerine örtelim yarim saat mayalanmaya bırakın
Hamurumuz dan bezeler çikartin mandaline büyüklüğünde
Merdane ile açalım üzerine harçımizdan bir buçuk kaşik koyup kaşik ile her tarafına sürelim
Ben fırında pişirdim 4 tane açip harçtan sürdüm ve iki tepsiye ikişer tane lahmacun koyup pişirdim .
Firinda pişerken tekrar 4 tane beze tekrar açip ayni işlemi devam etdim
180 derecede pişirelim afiyet olsun



Hiç yorum yok: