25 Şubat 2010

Haşhaşlı İrmik Tatlısı

Haşhaşlı İrmik Tatlısı



malzeme
  • 750 gram irmik
  • 3 yemek kasik tereyag
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 200 gram ciy kirema
  • yarim su bardak findik
  • 2 ,5 su bardak toz seker
  • yarim su bardak hashas
  • 4 ,5 su bardak süt
hazirlanimi
  • Teflon bir tencerede irmik ve hashasi tereyagi ekleyip orta ateste 5-7 dakika kavurun rengi hafif deyisen deyince.
  • Sekeri ,vanilya sekerini ,ciy kirama ve süttünü ekleyip sürekli karistirin hem topac olmasin hemde südü yedirin.
  • Tavanini tutturmamak icin düzgün karistirin irmik yumusayan deyince.
  • Borcamin tabanina findik dökün.
  • Tatliyi sicakken üzerine döküp elinize eldiven giyip tatlinin üzerinden bastirin hertarafi esitsekilde olunca üzerine kalan findigi sepileyip sogumaya birakin.
  • Cok hafif ve lezziz bir tatli .
  • Ben ben mevlit kandili icin hazirladim ve komsularima dagittim
  • Hepinizin KANDILI MUBAREK OLSUN tüm dualariniz kabul olsun sevgiler.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

sizin kandilinizde mübarek olsun ..
Haşhaşı gördüm koştum geldim ..
haşhaşı revanide yedim bayıldım .irmik helvasındada çok güzel olur kesin
ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Cok degisik,,, Ellerinize saglik... Sevgilerimle,

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık gülcancım tatlı harika görünüyor. afiyet şeker olsun

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gülcan,

Ne hoş bir görüntü.Değişik bir tatlı.Bizde irmik helvası çok pişiyor.Tarifini aldım.Deneyeceğim.
Ellerine sağlık.

Sevgiler*

Hilal dedi ki...

haşhaşlısını hiç bilmiyordum, ellerine sağlık Gülcan. harika görünüyor hem de çok farklı olmuş

kalpkurabiye dedi ki...

emeğine sağlık balım nefis görünüyor:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok değişik olmuş...

Hayırlı cumalar...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Allah kabul etsin.
Komşularına da afiyet olsun.
Sevgiyle kal.

Atike Momini Ziya dedi ki...

ellerine sağlık. pek güzel görünüyor. gerçekten de haşhaş çok değişik bir tat veriyor...
en içten sevgiler....

emelce yemek dedi ki...

EMINIM COK LEZIZ OLMUSTUR:DEnemek lazim

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerıne saglık Gülcan'cığım.değişik olmuş.sevgilerr:)

Betül İnce dedi ki...

Çok değişik bir irmik tatlısı, çok da lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.

umutluhayat dedi ki...

gülcancım çok ilginç bir taridf.nefis görünüyor ellerine sağlık