5 Şubat 2010

KOLAY BAKLAVA TARIFI



Kolay Baklava (Hazır Baklavalik Yufka )



Malzemeler
  • 1 paket hazir baklavalik yufga (700 gram kadar )
  • 400 Gr. Tereyag
  • 2,5 su bardak ceviz
Şerbeti
  • 3,5 su bardağı su
  • 4 su bardağı şeker
  • 6 damlaLimon
serbeti iyice kaynatin
Hazırlanışı
  • Fırın tepsisini yaglayıp ilk yufkayı bütün olarak tepsiye yayıyoruz.
  • Daha sonra diger her 3 yufgada bir tere yag ve ceviz ici sepiliyoruz.yufkaların arasina ceviz esit sekilde serpiyoruz yufga biten degince bu islem devam ediyor
  • Son yufgayi en üst yufkayı tepsimizin büyüklüğünde kesiyoruz.
  • Baklavamızı dilediğimiz şekilde dilimleyerek üzerine eritilmiş tereyag gezdiriyoruz.
  • 170 derecede ayarlanmış fırında üzeri nar gibi olunca ilik serbeti baklava 15 dakika iliyinca üzerine döküyoruz .
  • Nefis bir tat bundan sonra hazir yufgayla baklavayi yapacagim sevgiler

13 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

valla neffis...ellerine sağlık.sevgilerimle...

aleyna dedi ki...

gülcanım bu baklava müthiş birşey.ellerine sağlık.mutlu bir haftasonu dilerim.güzel kızlarınıda çok öptüm

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Gülcancigim bu nasilnefis bir baklava böyle...Coook canim istedi öyle harika görünüyorlarki...
Ellerine saglik canim..
Cali

Hayattan Azıcık dedi ki...

Baklava yı ev yapımı olunca çok seviyorum. Ellerine sağlık. Bende beklerim bloğuma...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine saüşık gülcanım...

TAZE NANE dedi ki...

Ah bu nasıl baklava böyle. Uzanıp alsam keşke. Sevgiler canım.

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.
Sevgilerle.

BAL TATLISI dedi ki...

çok güzel görünüyo ellerine sağlık

bu arada bloğun çok hoş ama çok siyah yazılarını okurken renkler göz alıyor

CamiWitt dedi ki...

Ben baklava nice weekend Cami

lezzet sefasi dedi ki...

ayyy ben ne boyle yaaaa

asyersem yeridir oldum goruntuye
Elelrien saglik
Sevgielr
sefa

tub@ dedi ki...

çok severim şimdi olsa hemen 3,5 dilim yerdim :)

sevgiler

CAHİDE dedi ki...

Canım gerçeğinden hiç farkı yok gibi ellerine sağlık.Süper görünüyor...

atesböcegi dedi ki...

cok ama cok nefis görünüyor. hemen 2 parca alasim geldi gülcancim. ellerine saglik. tavuklu cevizli makarna salatada nefis. güzel fikir oldu benim icin. canim kocaman sevgilerimi gönderiyorum sana.