18 Ağustos 2011

irmik tatlisi fistikli

irmik helvasi fistikli


malzemeler
  • 500 gram irmik
  • 1/2 litre süt
  • 5 corba kasik tere yag
  • 400 gram toz seker
  • 100 gram yer fistigi
  • 100 gram hindistan cevizi üzerine kullanmak icin
hazirlanisi
  • Teflon  derin bir tencereye tere yagi katin.
  • Kabuksuz yer fistigini  ve irmigi ilave edip orta hateste kavurun sürekli bir tahta kasikla karistirak.
  • Soguk sütü yavas yavas tencereye katin bir tarafdanda karistirin sürekli.
  • Toz sekeri südün ardindan ilave edip iyice bir karistirin .
  • Ocagi kapatip tencereye bir kapak kapatip helvanin 20 dakika kadar dinlenmesi lazim.
  • Elinize bir er kasik alip yuvarlayin helvanizdan orta kismina fistik denk  getirin.
  • Ben hindistan cevizine beledim top helvalarimi.
Bu tarifimi akadasimmin etkinligine gönderiyorum   http://cafemis.com/ vearkadsim 

11 yorum:

Gülcan dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.size abla demem gerekiyor benden büyüksünüz sanırım sevgiler.

Serap Uzun. Karakazandan dedi ki...

Benim en çok sevdiğim tatlidir irmik tatlısı hemi de fıstığı da var. :-)
Eline sağlık Gülcan ciğim. Hayırlı cumalar.

xcelis dedi ki...

hani büskivi ile yaptıklarımız vardıya havuçlu onlara benziyor süper bi fikir irmik tatlısına bayılırım mutlaka yapcam ellerine sağplık ablacım hayırlı cumalar.

humeyra dedi ki...

eline sağlık, çok güzel görünüyor

Fatoş Öztürk dedi ki...

Canım kalp kalbe karşıymış.İnan bende bugün seni düşündüm.Epeydir uğrayamadım.Ziyaret edip ramazanını kutlamak için bilgisayarımın başına geçtim.Yorumunu gördüm çok sevindim.Ben iyiyim inşaALLAH sende iyisindir.Döktürmüşsün yine ellerine sağlık canım.Çok çok öpüyor Hayırlı Ramazanlar diliyorum...

Unknown dedi ki...

Selam Gülcanım
ellerine fikrine sağlık bende irmikli tatlıları çok severim sunumuna bayıldım bir lokmalık süper
ben uğramayalı ne güzel tarifler eklemişsin maşaallah sana
sevgiler
www.papatyasef.com

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık benim aram olmasada eşim çok sever:)
sevgiler

PaSaSofraM dedi ki...

sende durmamissin :) cok güzel görünüyorlar , senin tatlilarindanda denicem yakinda :) ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Gülcanim.... Selimiye`den sevgilerimle,

cafemis dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,125.sırada bu güzel tarifin,katılımın için teşekkür ederim,sevgiler
http://cafemis.com

gelibolu17 dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM,ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK,ŞİMDİ YAYINDA BU GÜZEL TARİFLERİN..GENE BEKELRİM,SELAMLAR SEVGİLER....