17 Nisan 2012

CEVİZLİ HAŞHAŞLI ÇÖREK

CEVİZLİ HAŞHAŞLI TATLI ÇÖREK




Hamuru icin malzeme
  • 2 tane yumurta
  • yarim su bardak süt
  • yarim  su bardak ay cicek yag
  • 1 tane yas maya
  • 3 yemek kasik toz seker
  • aldigi kadar un
ic malzeme
  • sürtülmüs mor hashas yaklsik bir su bardak
  • yarim su bardak toz seker
  • yarim su bardak cekilmis  ceviz
  • 5 yemek kasik ay cicek yag
  • 5 yemek kasik süt
hazirlanisi
  • Ilk önce hahurunuzu yumusak yugurun .
  • Hamurunuzu üzerini kapatip yarim saat mayalanmaya birakin .
  • Bir kabin icersinde süt ,seker ve ay cicek yagi cirpin .
  • Hashasi ekleyip devam cirpin .
  • Mayalanmis hamuru 2 parcaya bölün.
  • Tezgahin üzerine yag damlatip hamurunuzu merdaneyle acin.
  • Önce hashasin yarisini sürün bir kasik yardimi ile .
  • Hashasin üzerine cekilmis  cevizin yarisini serpistirin.
  • Bir uc kisimdan baslayip rulo yapin.
  • Bir parmak kalinliginda kesip tepsiye siralayin .
  • Diyer kalan hamurada ayni islemi yapin .
  • Ben üzerine hic bir sey sürmedim 180 derece firinda üzerleri hafif pembelesen deyince pisirin.
  • Bu tatliyida misafirlerime cikolatali eriklerin yaninda hazirladim .
  • Afiyetler olsun

12 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

ellerine sağlık.... Çok severım ama hıç kendim yapmadım.ezilmiş haşhaş nerden temin ediliyor?

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzeller canım

Unknown dedi ki...

Merhabalar arkadasim,
ellerine saglik olsun çorekler nefis gorunuyor :)

Unknown dedi ki...

Selam sevgili özlem ben real veya edeka gibi tüm alis veris merkezlerinde bula bilirsin hazir pasta malzemeleri bölümünde bulabilirsin sevgiler canim öptüm.

durutarifler dedi ki...

Nefis olmuşlr gerçekten.
Çok da severim
Ellerine sağlık
Sevgiler

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

gülcan ne yaptın sennn:)

PaSaSofraM dedi ki...

ne güzel sey bunlar böyle ellerine saglik canim.
etkinligede cok yakisir bunlar :))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyorlar
afiyet olsun:)

Adsız dedi ki...

Merhabalar tariflerinizi cok begeniyorum burda bir cümleyi anlayamadim tam anlatirmisiniz lütfen.(Önce hashasin yarisini sürün bir kasik yardimi ile .
Üzerine hashasin cevirin yarisini serpistirin.)
bu cümleyi simdiden tesekkürler..

Unknown dedi ki...

Selam .Hamuru ikiye böldügüm icin hashasida ikiye bölün yarisini hashasin sürün acmis oldugunuz hamura .
Diyer hamurada ayni islemi yapin :
seviler:

Unknown dedi ki...

Yanlis yazmisim ceviz yerne cevirin yazmisin tesekkürler canim .

Adsız dedi ki...

tariflerinize bayiliyom ama sunum yaptiniz tabaklarinizada ayrica bayildim ,nerden aldiniz acaba