25 Mart 2016

Çilekli pasta



Çilekli pasta bu gün yaptım 





Malzemeler 

5 tane yumurta 
250 gram toz şeker 
200 gram un 
3 yemek kaşık su 
1 paket kabartma tozu 
1paket vanilya şekeri 

1,5 kilo  çilek
2 yemek kaşık bal

Kirema sı için Malzemeler 

400 gram  çiy kirema 
2 paket  kıremşanti 
2 tane kirema  sıkılaştirıçı

Hazırlanışı 


Ilk önce çiğ krema ve krem şantimizi 2 paket krema sıkılaştırıcı tozunu da ekleyip çırpıyoruz koyu pasta krema mız hazır olunca buzdolabında yaklaşık iki saat kadar dinlenmeye bırakıyoruz.

Yumurtayi  şeker ile çırpıyoruz. 
Içerisine vanilya şekerimizi 3 yemek kaşığı suyumuzu da ilave edip devam çırpıyoruz kabartma tozumuzu konumuzla birlikte içerisine yavaş yavaş katıp hızlı bir şekilde çırpıyoruz. Hamurumuzda baloncuklar oluşuyor kıvama gayet akıcı bir kıvam pasta kalıbı olarak ben fırın tepsisi kullandım. yuvarlak isterseniz normal çemberli kalıp da kullanabilirsiniz Ben kekimin kalın olmasını istemediğim için biraz daha büyük bir yuvarlak tepsi kullandım kekimi Piştikten sonra soğumaya bırakın sonra ortasından kekimizi tırtırlı bir bıçakla yavaş yavaş keselim ikiye ayıralım.
Taban kısmına  1 yemek kaşık  bal gezdirelim .
Önce kremamızdan sürelim yıkayıp temizlediğimiz içeceklerimizi bir peçete ile silelim Ve kremanın üzerine sıralayalım sonra diğer kek ikimizi çileklerin üzerine koyalım üzerine tekrar bir yemek kaşığı balımızı gezdirelim kremamızı tüm pastanın çevresine ve üzerine sürüp üzerine tekrar dileklerimizi sıralayalım ve üzerine çantası serpiştirip yaklaşık iki üç saat buzdolabında tahtamız dinlendikten sonra servis yapabilirsiniz Arzuya göre ben kenarlarını çikolata koydum siz isterseniz badem ceviz gibi değişik şeyler ve de süsleyebilirsiniz Pastamızı Afiyet şeker olsun

Hiç yorum yok: