4 Haziran 2018

cevizli baklava cevizli baklava


 cevizli baklava





Cevizli baklava tarifim
2 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1  su bardağı yoğurt (çok sulu olmayacak)
1 yemek kaşığı sirke
yarım çay kaşığı tuz
4.5 silme su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
İçine serpmek için

3.5 su bardağı dövülmüş
 ceviz

Açmak için nişasta Ben patates onu Patates nişastası kullandım Mısır nişastası veya buğday nişastası kullanabilirsiniz

Üzeri için:

250 gr. tereyağı
1 çay bardağı ayçiçek yağ
Şerbeti için:

3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
yarım limon(küçük boy limon)
Bir fiske tuz

Yapılışı:

Öncelikle hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurun. Hamurunuzu 30 parçaya ayırın.
Mutfak robotundan Dişe dokunur şekilde çekin ayağınıza küçük bir tencereye koyup ayçiçek yağı ile tereyağı erimesini sağlayın üzerindeki köpükleri alın kullanmayın üzerindeki köpükleri Çünkü Baklavanın da siyah siyah noktalar olacaktır kullanırsanız.
Ben bu sefer her 3 bezeye tabak büyüklüğünde açtım üst üste koyup aralarına nişasta serpiştirip merdane ile açtım biraz büyüdüğünde oklava kullandım iyicene incecik açınca üzerine iki avuç dolusu ceviz serpiştirip oklava ile bir baştan diğer başa kadar sarıp Oklavadan çıkarttım bir dilim dedim tepsiyle koyduktan sonra dilim dedim bu işlemi diğer hamurları da da aynısını yaptım Patates unu kullandım yani Patates nişastası kullandım siz isterseniz buğday nişastası veya Mısır nişastası kullanabilirsiniz tepkime sıraladıktan sonra üzerine yağı mı gezdirdim ve 170 derece fırında Yaklaşık bir saat pişti tatlı mı bir gün önceden yaptım şerbetini diğer gün üzerine döktüm şerbetim Kaynar tatlım da soğuk Üzerini bir başka tepsiyle kapattım şerbeti kolayca çekti çam fıstığı serpiştirip Servis yaptım Hepinize afiyet olsun Hayırlı iftarlar hayırlı ramazanlar göz hakkınızı helal ediniz

Hiç yorum yok: