9 Haziran 2018

Kalburabastı

 kalburabastı





Kalburabastı

malzemeler
☘1 su bardağı süt
☘2 su bardağı ayçiçek yağı
☘1 yemek kaşığı irmik
☘1 tane kabartma tozu
☘5 su bardağı Ben Aldığı kadar kullandım Çünkü yaklaşık 5 buçuk su bardağı un aldı hamur yumuşak olmalı yani göz kararı yaparsanız unu yavaş yavaş katarsanız hamurunuz daha iyi olacaktır tatlının kıvamı

Şerbet için

malzemeler
☘4 su bardağı su
☘4 su bardağı toz şeker ☘çeyrek limon
şerbeti yaklaşık 10 dakika haşlıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz

Hazırlanışı ilk önce şerbeti haşlayıp soğumaya bırakın .
Derin bir kabın içerisine süt ayçiçek yağı üzerine irmik ve kabartma tozunu kalktıktan sonra onu Yavaş yavaş katıp yoğurun .
Yaklaşık 5 ya da 5 buçuk su bardağı un alıyor orta boy su bardağı ile ölçtüm. Hamuru yoğurduktan sonra Ceviz büyüklüğünde bezeler çıkartıp  yurlayın.
Ben Süzgeç ve rende de denedim ama süzgeçte daha da güzel oldu .
Bu yüzden süzgeçi kullandım ceviz büyüklüğündeki hamuru süzgecin üzerine bastırıp 1 tatlı kaşığı ceviz koyup kenarlarından kapatın ve tepsimize sıralayın yaklaşık 31 tane tatlı çıktı 200 derece fırında yarım saat pişirdim üzeri ve altı Nar gibi oluncaya kadar.
Tatlıları bir borcamın içerisine aldım ve soğuk  şerbeti üzerine döktüm.
Üzerlerine Antep fıstığı ile serpiştirip iftar için arkadaşım Derya ama götürdüm hepinize hayırlı iftarlar kıyır kıyır nefis bir tatlım mutlaka denemelisiniz Sivas yöresinin nefis tatlarından

Hiç yorum yok: